Известие

Collapse
No announcement yet.

Помагайте термостат за смяна или не ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Помагайте термостат за смяна или не ?

    Здравейте колеги имам странен проблем на моята алфа 156 1,9 JTD 105 коня. След като паднаха температурите забелязох следното поведение на показанието тампаратурата на двигателя, колата си достига нормално 90 градуса, но когато я пусна на свободна скорост по-баир 1-2 км със около 100 км/ч видимо стрелката на температурата започва да мърда към междината чертичка между 50 и 90 градуса. Достига почти към тази чертичка, когато отново се натовари двигателят си достига нормалната температура. Да допълня че кората под двигателя е смъкната в момента и тепърва ще я слагам след малко кръкпки... Да кажат други колеги със такъв двигател как е положението при тях ? Може ли да се охлажда двигателя толкова много без кората, стрелката не се движи правилно или термостатът не затваря пълноценно ?
    Дайте идеи какво да правя нов да взема нов термостат ?

  • #2
    Ако ти е прецакан термостата при тази постановка в тези температури в момента, стрелката ще се забие директно на най-студеното (все едно колата е изгасена)

    Comment


    • #3
      Това е дизел колега, при тия ниски температури е нормално да изстива по надолнище на изключена. За твое успокоение, чертичката между 50 и 90 е 80 градуса
      166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
      ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от halim4o Покажи съобщение
        Здравейте колеги имам странен проблем на моята алфа 156 1,9 JTD 105 коня. След като паднаха температурите забелязох следното поведение на показанието тампаратурата на двигателя, колата си достига нормално 90 градуса, но когато я пусна на свободна скорост по-баир 1-2 км със около 100 км/ч видимо стрелката на температурата започва да мърда към междината чертичка между 50 и 90 градуса. Достига почти към тази чертичка, когато отново се натовари двигателят си достига нормалната температура. Да допълня че кората под двигателя е смъкната в момента и тепърва ще я слагам след малко кръкпки... Да кажат други колеги със такъв двигател как е положението при тях ? Може ли да се охлажда двигателя толкова много без кората, стрелката не се движи правилно или термостатът не затваря пълноценно ?
        Дайте идеи какво да правя нов да взема нов термостат ?
        колега наред си е колата, не се притеснявай...аз смених термостат скоро, но моята не вдигаше да първата черта дори на градско в задръстванията на софия

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
          Това е дизел колега, при тия ниски температури е нормално да изстива по надолнище на изключена. За твое успокоение, чертичката между 50 и 90 е 80 градуса
          Подкрепям
          sigpic
          Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
          Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

          Comment


          • #6
            аз го имам същия проблем.. Незнам ама мисля че миналата зима не беше така.. сега вдига 90 градуса и както си е на скорост спра ли да поддавам газ пада надолу Осезаемо бързо натисна ли газта започва да вдига пак.. и пак така.. 1.9 дизел 147
            Alfa 147 1.9JTD 16v 140hp

            Comment


            • #7
              На мен ще мие първа зима с тази кола и не знам дали е нормално затова първо питам тук. Ще видим дали ще има разлика като сложа кората под двигателя...

              Comment


              • #8
                При мен положението е още по лошо. Забелязах че термостата не ми затваря ( постоянно е на голям кръг). На колата и трябват 20тина минути в спряло положение да дигне 90 градуса и в момента в който потегля температурата почва да пада... Да не говорим, че за 5-10 мин извънградско каране отива на 60 градуса (малко след 50 градуса...). И на мен ще ми е първа зима с тази кола и направо нов термостат поръчах.
                Alfa Romeo 147, 1.6 - 120hp (ГИ - Emer Frank Plus OBD)

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Spunky Покажи съобщение
                  При мен положението е още по лошо. Забелязах че термостата не ми затваря ( постоянно е на голям кръг). На колата и трябват 20тина минути в спряло положение да дигне 90 градуса и в момента в който потегля температурата почва да пада... Да не говорим, че за 5-10 мин извънградско каране отива на 60 градуса (малко след 50 градуса...). И на мен ще ми е първа зима с тази кола и направо нов термостат поръчах.
                  Бензиновия мотор е друга бира, ти си очевадно за термостат.
                  Welcome to the real world

                  Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                  Comment


                  • #10
                    Добре, че си поръчал колега. Определено е заминал. Моят като беше развален извънградско в по студено време, падаше под 50 светваше, дюзата на таблото и обръщаше на бензин(също съм с ГИ) и си вдигаше оборотите на 1200 все едно сега паля. Сменяй и за мотора не е добре тоя режим на работа. Моят от както е сменен извънграда при студено време и пойнерция не пада под чартичката над 50 която е. Колеги казаха,че е 80. И на ГТВ ли е така ? Чертичката м/у 50-90 ?
                    ex. Alfa Romeo GTV 2.0 TS 110kW 98' LUSSO The SiLver BuLLeT

                    Comment


                    • #11
                      Ами пробвай теста с маркучите....
                      156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                      OEM & Ventura Garage
                      http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщение
                        Ами пробвай теста с маркучите....
                        Точно това и аз мислех да пиша.

                        След като запалиш и стрелката леко се отлепи - пипни маркуча от термостата към радиатора ( горния на радиатора). Може да е леко топъл, но далеч от радиатора, досами радиатора и самия радиатор трябва да са лед студени. Ако са топли - за термостат си.

                        Макар че ако ти пада само до средната черта - всичко е ок.
                        На дълъг път няма да ти загрява хич ако е скапан термостата, за парно да не говорим
                        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                        Comment


                        • #13
                          Абе не е баш така....на мен ми беше забил отворен термостата и колата седеше около чертата между 50 и 90, понякога падаше малко под нея....парно си имах, всичко беше ОК, но термостата беше забил отворен....като го смених, температурата на антифриза стана доста по-нормална....
                          156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                          OEM & Ventura Garage
                          http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщение
                            ...като го смених, температурата на антифриза стана доста по-нормална....
                            Аз съм с трети термостат за 4,5 години и никога температурата не е била 90 градуса. Сега пак се колебае между 90 и средната чертичка и то на градско. Термостатът се отваря след 6-8,5 км. на градско (без задръствания) ако не се ръчка. На мен ми се вижда доста бавно.

                            ---------- Post added at 23:09 ---------- Previous post was at 23:05 ----------

                            Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
                            юЗа твое успокоение, чертичката между 50 и 90 е 80 градуса
                            Това сигурно ли е? Защото ако средната черта е 80, не мисля че е болка за умиране ако температурата се колебае 80-90. То вероятно на всички коли е така, просто на другите марки уредът на таблото не отчита всички колебания, както на 156.
                            2014: Deutschland über alles

                            Comment


                            • #15
                              Това за 80те градуса не е потвърдено никъде...по-скоро е само предположение
                              156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                              OEM & Ventura Garage
                              http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                              Comment

                              Working...
                              X